اینورتر چیست ؟

اینورتر کنترل دور موتور

یک اینورتر فرکانس الکترونیکی شامل یک یکسو کننده است که به اصطلاح جریان DC متوسط ​​را تامین می کند و یک اینورتر که بر روی آن عمل می کند. این اجازه می دهد تا جریان عرضه شده به یک ولتاژ مشخص تبدیل شود.
طرح ها/انواع

 

الف) اینورتر فرکانس ولت هرز

 

این از نظر فنی ساده ترین نوع اینورتر فرکانس است. در این حالت کنترل ولتاژ و فرکانس از یک رابطه خطی پیروی می کند. اگر از اینورتر فرکانس ولت هرز برای کنترل موتور استفاده شود، وابستگی های خاصی وجود دارد. بار روی موتور مستقیماً بر سرعت قابل استفاده حاصل تأثیر می گذارد. در مواردی که دامنه واریانس سرعت زیاد نیست، یا اگر بار راه اندازی مستقیم وجود نداشته باشد، می توان از اینورتر فرکانس ولت هرز برای کنترل موتور استفاده کرد.

 

ب) اینورتر فرکانس کنترل بردار

 

یک اینورتر فرکانس کنترل بردار موتور AC را با استفاده از نسبت ولتاژ/فرکانس کنترل نمی کند، بلکه با تغییر فرکانس و ولتاژ ورودی موتور. مزیت این روش کنترل بهینه گشتاور است. اینورترهای فرکانس کنترل بردار مزایای دیگری نیز دارند. به عنوان مثال، موتورهای سه فاز قادر به استارت مستقیم با سرعت بالا هستند و تنظیم سرعت را می توان با دقت بیشتری کنترل کرد.
ویژگی های خاص

اینورترهای فرکانس که کنترل پارامتری واقعی را ارائه می دهند بیش از 95 درصد کارآمد هستند. بسیاری از تولید کنندگان اینورترهای فرکانس الکترونیکی با کیفیت بالا را توسعه می دهند و عملکردهای عمومی آنها را با کاربردهای خاص تطبیق می دهند. با نشانگرهای LED، پانل های کنترل و اینورترهای فرکانس قابل برنامه ریزی، بسیاری از پارامترها و عملکردها – مانند رمپ استارت و استاپ – را می توان به طور موثر توسط مصرف کننده کنترل کرد. با استاندارد کردن واحدهای جداگانه، اینورترهای فرکانس را می توان به عنوان یک بلوک ساختمانی مدولار در سیستم های SPS موجود ادغام کرد، یا به همین ترتیب از طریق رابط های سریال یا خروجی های آنالوگ اضافی به آنها دسترسی داشت. بنابراین، به لطف این رویکرد مدولار و بهبود طراحی حاصل، نصب و سیم‌کشی سریع‌تر تکمیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید