منبع تغذیه امرن Omron

منبع تغذیه امرن

منبع تغذیه یکی از مهمترین عناصر و قطعات داخل هر تابلوی کنترلی می باشد ، که انتخاب مناسب آن می تواند نقش کلیدی در حفاظت سایر قطعات مهم از جمله پی ال سی داشته باشید . برخلاف تصور برخی که فکر می کنند ، CPU در تابلو برق و کنترل از اهمیت بالاتری برخوردار است باید یادآور شد که در واقع منبع تغذیه یا همان پاور ساپلای ( Switching power supply ) نقش تعیین کننده تری دارد ، زیرا اگر ولتاژ خروجی ایجاد شده در منبع تغذیه دارای نوسان یا ریپل ولتاژ( Voltage ripple) در خروجی باشد و یا اینکه به هنگام تغذیه مدارات داخل تابلو با کاهش جریان مواجه شود می تواند به قطعات گران قیمت داخل تابلو از جمله PLC آسیب جدی وارد کند.
همه ما به عنوان مهندس برق می دانیم که می توان به راحتی با ترکیب چهار عدد دیود یکسو کننده ولتاژ و یک خازن یک مدار یکسو کننده تمام موج به عنوان منبع تغذیه تولید کرد ، یا حتی از این ساده تر می توان با استفاده از یک دیود و یک خازن یک منبع تغذیه ( یا یکسو کننده ) ولتاژ نیم موج تولید کرد ، که به این مدل منبع تغذیه ، مدل خطی گفته می شود و از مهمترین معایب آن افت جریان و ولتاژ به هنگام استفاده از آن می باشد. داشتن حجم بزرگ نیز از دیگر معایب این نوع منبع تغذیه می باشد .
امروز در صنعت برق و الکترونیک وقتی صحبت از منبع تغذیه می شود منظور مدل سوئیچینگ آن می باشد که برخلاف مدل خطی علاوه بر اینکه از حجم کوچکی برخوردار است ، دارای ولتاژ و جریان ثابت در خروجی بوده و در اثر استفاده دراز مدت ( و افزایش دمای کاری آن) ، تغییر در خروجی آن ایجاد نمی شود و خروجی آن تثبیت شده می باشد .
بنابر این تا اینجا مشخص شد که وقتی از منبع تغذیه صحبت میشود ، منظور پاور ساپلای سوئیچینگ می باشد که علاوه بر تغذیه مدارات داخل سیستم از جمله سی پی یو ؛ سنسورها ، شیرهای برقی ( با تغذیه دی سی ) و سایر مصرف کننده های جریان دی سی ،به دلیل ثبات در خروجی از آنها حفاظت نیز می کند .
در حال حاضر انواع و اقسام منبع تغذیه در بازار موجود می باشد که هر کدام مشتری خاص خود را دارد ولی در این بین آنچه مسلم است این است که منبع تغذیه امرن به دلیل کیفیت بسیار بالای آن در کنار قیمت بسیار رقابتی و نیز طراحی منحصر به فرد به لحاظ شکل ، حجم و زیبایی ، از محبوبیت بسیار بالایی در بازار برخوردار می باشد .
یکی از دلایل اثبات این موضوع آن است که در حال حاضر اکثر نشان های صنعتی پی ال سی و سیستم های کنترل ، صرف نظر از اینکه تابلو را از چه نشان ( برند ) انتخاب کرده اند ، منبع تغذیه را Omron انتخاب می کنند تا علاوه بر بهره گیری از قیمت مناسب ، از مزایای فنی آن نیز بهره مند گردند.
یاسکاوا الکتریک عرضه کننده مستقیم و بی واسطه محصولات امرن ، منبع تغذیه امرن را نیز در سبد محصولات خود دارد.
منبع تغذیه امرن یکی از اصلی ترین و پرفروش ترین محصولات امرن می باشد.
منبع تغذیه Omron را با ضمانت نمایندگی امرن خرید نمایید . تضمین اصالت کالا ، قیمت مناسب و تحویل فوری کالا در نمایندگی رسمی Omron
برای خرید منبع تغذیه امرن ، قبل از هر اقدامی قیمت آن را از نمایندگی امرن استعلام نموده و پس از اطمینان از داشتن کمترین قیمت فروش ، نسبت به خرید آن اقدام نمایید .

1 دیدگاه دربارهٔ «منبع تغذیه امرن Omron»

  1. من معمولا از منابع تغذیه امرن در تابلو استفاده می کنم ، واقعا کیفیتی بی نظیر دارد ، تا به حال مورد خرابی در سیستم دیده نشده است .
    با تشکر از شرکت کیان کنترل نیک

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید